מה צריך כדי לעבוד כמנהל פרויקט?
1. מה התפקיד כולל?
2. האם אני מתאים לתפקיד?
3. האם אני יכול לנהל כל פרויקט?

להלן שתי טבלאות  מידע שיעזרו לכם להחליט. בהצלחה.
יש לכם עדיין שאלות שילחו לי הודעה.

מה תפקיד מנהל פרויקט ומה הוא עושה:

תחומי  דעת טכנולוגיה ניהול כישורים חברתיים
התנהלות יום יומית שליטה בתהליכי הפיתוח של הפרויקט וקבלת החלטות בנושא טכנולוגיות מפותחות מה לפתח ואיך.שמירה על הידע הנצבר בפרויקט. ניהול תכניות העבודה, האנשים וכיבוי שרפות. לגרום לאנשים לעמוד במשימות שהוקצו להם בזמן ובאיכות. להבדיל בין טפל ועיקר ולקבל החלטות לא תמיד קלות שאף קשה להסביר לעובדים מדוע. כישורי הנעה והפעלת עובדים במרחב רב של סוגים, החל מהלקוח וכלה בעובדי הארגון המבצע.
כלים קיימים כלים רבים התומכים בתהליכי התכן ההנדסי והטכנולוגי. השימוש בהם מורכב ודורש זמן ולכן ברב המקרים לא עושים בהם שימוש.
שימוש בכלים אלו בהחלט מאפשר למנהל פרויקט להבין את תכולת הפרויקט.
כלים רבים תומכים בשלבי התכנון ההנדסי והדרישות.
בשלב תכנית העבודה תרשים גאנט הוא השיטה השימושית ביותר.
בשלב ההטעמה חייבים מערכת לרישום וניהול בגים ותיקונים במערכת.
מערכות מידע לרישום נושאים חברתיים גורמים לבעיות אתיות בארגון.
כל רישום כזה אינו הולם ולכן ברב המקרים הנושא אינו מנוהל באופן ממוכן.
מה צריך לדעת מנהל פרויקט צריך לשלוט בכלי ניהול כדוגמת תרשים גאנט או אקסל וכמובן כלי אופיס. יש לשלוט ברמה בסיסית בתכן ההנדסי ובעיקר בהשפעת שינוי כח שהוא על כלל המערכת כדי לוודא שהפרויקט יצליח. הבנה בפירוק תהליכים למשימות ברית בקרה.
יש להבין שתפקידו של מנהל היא לגרום שהעבודה תבוצע וזה אומר לגרום לאנשים לעשות את מה שצריך ולא את מה שהם רוצים.
חשוב לדעת להתנסח ולכתוב מכתבים.
חייבים לדעת לנהל אנשים במגוון בעלי תפקידים. לכל אחד ההתייחסות שונה ויש להכיר בזה. יש כאלו ש"יש להם את זה" ויש כאלו שצריכים לרכוש את הניסיון הזה.
דרישות סף לתפקיד הבנה בסיסית בנושא ניהול פרויקטים יכול בהחלט להספיק לתפקיד מתכנן (Planner). לתפקידי פרויקט גדולים יותר יש צורך בניסיון בכל הנושאים ובעיקר בתכן ההנדסי והנעת האנשים.
מהנדס בתחומו יכול לקבל הכשרה בניהול פרויקטים ואם הוא מתאים בהחלט יכול להתקדם לתפקיד זה.
מנהל יכול לשלוט בחומר בלתי ידוע אך חייב לעבודה הכשרה בסיסית כדי לדעת במה מדובר כדי לקבל החלטות ולהעירך את המשימות נכונה. כישורי ניהול והנעת אנשים היא תנאי בסיסי לניהול בשלב הביניים. אנשים עם ניסיון בניהול אנשים במקומות קודמים בהחלט יכולים לעבוד בתפקיד זה.
יש הרבה מידע בנושא הנעה וניהול אנשים.
הטיפים שלי ידע טכני בפרויקט עוזר לנהל. אנשים מבינים שהמנהל מבין ומקבלים את הוראותיו ביתר קלות. מנהל שאינו מבין בנושא יתקשה לקבל החלטות הנדסיות. יכולות ניהול הם נושא לא פשוט, האם אתה ריכוזי או ביזורי, כיצד אתה מטפל בעובדים סוררים, בעובד שפישל ובעבודה מול לקוח.
מנהל לוקח אחריות.
יש לזכור שמנהל הוא לא חבר של העובדים. טעויות כאלו יכולות לגרום בשלבי פרויקט שונים למצבי כשל בפרויקט.
להיות סוס מוביל שכולם ירוצו אחריו

תפקידים משיקים למנהל פרויקט שאולי יעניין אותך לדעת

תחומי  דעת מנהל פרויקט מהנדס מערכת מנהל מוצר
התנהלות יום יומית ניהול הפרויקט על כל היבטיו משלב הייזום ואת סיום ההטמעה אצל הלקוח תכנון המערכת בשלביו השונים כדי לתת מענה יעיל לדרישות הלקוח. אחריות כוללת לתת ללקוח את הפתרון הכולל (לא רק הטכני) לצרכים שלו.
גורמים מתממשקים הלקוח
הפיתוח
הטמעה
הלקוח
צוותי התכנון
הפיתוח
הלקוח
שיווק
צוותי הפיתוח
מה צריך לדעת ניהול פרויקטים כפי שצוין למעלה. הנדסת מערכות היא תחום רחב הדן בהגדרת הדרישות והפיכתן למוצר פועל ויעיל מנהל מוצר חייב להבין לעומק על כל היבטיו בתהליכי ונתוני המערכת המוצעת ללקוח
דרישות סף לתפקיד מנהל פרויקט עם הבנה בטכנולוגיות וניסיון בהתאם לגודל ומורכבות הפרויקט. הבנה מעמיקה בתחום ושליטה בתהליכי תכנון תכן הנדסי. לרב מנהל מוצר בא מצד הלקוח כמפעיל או מנהל מערכת שהפרויקט מפתח.
בקצרה ניהול אנשים, כסף ועוד גורמים בארגון התמקדות בתכן ההנדסי בהיבטים רחבים יותר להספקת פתרון יעיל ונכון ללקוח. הבנה מעמיקה תהליכי המערכת אצל הלקוח.יצירת ממשק אישי טוב עם הלקוח.