רשימת הנושאים
ניתוח אפיון ועיצוב מערכות מידע
חקר מצב קיים
חלופות למסדי נתונים למערכת מידע
שאילתות מבוססות NoSQL
פרמטרים לבחירת מסד נתונים
ייזום מערכת מידע
מרכיבי מסד נתונים מבוסס NoSQL ו-NewSQL

רשימת פרומים
הנדסת מערכות
ניתוח אפיון ועיצוב מערכות מידע
טכנולוגיות אינטרנט
ניהול פרויקטים מערכתי
עבודות סטודנטים באנליטיקה זמן-אמת

רשימת כותבים
גדעון קוך
גדעון קוך

פרמטרים לבחירת מסד נתונים

    גדעון קוך
פרמטרים לבחירת מסד נתונים
אפשר לשלב בין שני מסדי נתונים ורבים מהמנועים תומכים בשתי האפשרויות, שדות טובלאות מול מסמכים מבוססי JSON.

כדי לקבל החלטה איזה מסד נתונים מתאים לנו

כלי להבנה מעמיקה והערכת מסד נתונים מתאים לכם, תמצאו בלינק הבא:

להלן הקריטריונים הראשיים:

עקביות
האם המידע באתר שלנו צריך להיות עקבי באופן הדוק.
דוגמא להמחשה:
הוספנו כסף לחשבון שלנו בסניף הבית שלנו. מתי אנחנו מצפים שגורם נוסף בחו"ל יוכל לראות את המידע הזה ולמשוך את הכסף.
ובכיוון ההפוך, אם בפעולה של משכית כסף מחשבון, על מערכת המידע להראות במידית, בכל הסניפים, שאכן הכסף נמשך והיתרה פחתה?


אם התשובות לאלות אלו היא כן אזי עלינו לבחור במסד נתונים:
1. יחיד
2. רצוי מבוסס SQL

ריבוי שרתים במצב כזה עשוי לגרום לבעיה ביתרה ולהפסד כסף או שירות לא מיטבי.

זמינות
האם המידע זמין למשתמש בגישה מהירה או בכל זמן שיבחר.
שתי הנקודות מקבלות פתרון מצוין במסגרת של מערך שרתים מבוזר הקרוב למקום הגולש.
במקרה זה זמן קבלת המידע מהיר.

דוגמא להמחשה:
במידה ואנחנו גוף מפרסם, חשוב שהפרסומות שלנו יעלו מהר למחשב הגולש.
כל איחור יכול להגיע במצב שהמשתמש, כבר גלגל את המסך למקום שבו הפרסומת לא מוצגת.
להלן הפסד רווחים.

עדכניות
האם המידע שאנחנו מעלים לאתר חייב (עם דגש על חייב) להיות מעודכן בכל האתרים בו זמנית?
שימו לב להבדל בין העקביות השומרת על המידע מעודכן מכל קצה העולם ומאפשרת לשנות מכמה נקודות וכל נקודה תראה את הנתון המעודכן,
לבין העלאה שעד שכל המשתמשים באתר יראו אותה יקח זמן, החל משניות וכלה בשעות על פי הגדרה מראש.

דוגמא להמחשה:
אם אנחנו מעלים אטרקציות חדשות לאתר המלון, האם הן צריכות להתעדכן במידית,
או שאפשרי שזה ייקח כמה דקות-שעות, עד שהמערכת תעדכן את כל השרתים וכל המשתמשים בעולם יראו את המידע.

שימוש לב שעדכניות מידית ועקביות נוגדת את נושא הזמינות הגבוהה.

לסיכום
אם אנחנו אתר פרסומות, חשובה הזמינות, העדכניות פחות והעקביות (רישום מי לחץ על מה לצורך גביית כספים) נדרשת במדויק.
לצורך מערכת כזו עלינו להתאים את המערכות ולפעול על כמה שרתי מידע כל אחד מתפקד על פי הנדרש.

ברבים מאתרי המכירות החליטו שעדיפה הזמינות בפרסומת הכוללת שהמוצר קיים במלאי.
לאחר שהזמנתם, התברר שהמוצר לא קיים במלאי (בדיקה אמיתית במערכת המלאי - לא האתר) וניתנת לכם אפשרות החלפה.
כלומר, ארגונים פועלים כיום באופן ברור לכיוון זמינות גבוהה ופיצוי על אי דיוק במידע המוצג שאינו עדכני.

תגובה לנושא
הצעה לנושא חדש



כל הזכויות שמורות לגדעון קוך